Вітаю Вас на сторінках блогу "ТЕРИТОРІЯ МОВИ"! Сподіваюсь, він буде цікавим і корисним для Вас!

пʼятницю, 7 жовтня 2016 р.

5 способів швидкого запам'ятовування імен учнів

Педагоги постійно стикаються з необхідністю запам'ятати відразу багато імен - дітей, їх батьків, колег на новому місці роботи. Причому чим швидше це відбудеться, тим краще педагог буде виглядати в очах оточуючих: правий був Дейл Карнегі, коли стверджував, що найсолодший звук для кожної людини - його власне ім'я.
1-й спосіб - «бейдж»
Їх краще зробити завчасно, і в перший же день прикріпити до грудей дітей. Візитки спочатку дуже полегшують спілкування, проте вони недовговічні: навряд чи маленькі діти збережуть їх довше одного дня, а підлітки, швидше за все, будуть очікувати, що ви запам'ятаєте їх імена в перший день знайомства і не зрозуміють вас, якщо ви і через тиждень будете просити їх надягати бейджі.
2-й спосіб - «Асоціації»

Вибравши дитину, чиє ім'я потрібно терміново запам'ятати, потрібно провести уявну паралель між його ім'ям і зовнішністю, поведінкою, манерою мови. Наприклад, у повненький дівчинки Олі можна пов'язати округлість особи і круглу букву О в імені, а Аню з красивими очима перетворити в «Анютіни глазки». Можуть бути і асоціації за контрастом: наприклад, тиху дівчинку Юлю можна подумки назвати «Юля-юла».
3-й спосіб - «Ігри на запам'ятовування імен»
У такі ігри краще грати з дітьми в перші дні навчання. Це не тільки дозволить вам швидше запам'ятати імена дітей, а й самим дітям допоможе перезнайомитися між собою, що дозволить їм почувати себе впевненіше. Ефективна і весела гра - «Снігова куля». Перша дитина називає своє ім'я, а другий повторює ім'я попереднього малюка і додає своє і так далі по ланцюжку. Наприкінці вчитель повинен перерахувати імена всіх дітей.
4-й спосіб - «Часте повторення імені»
Цей спосіб використовував Наполеон Бонапарт. У нього було багатотисячне військо, і багатьох солдатів він знав по імені. Як він це робив? При знайомстві з солдатом він запитував його ім'я, а в подальшому при розмові про сім'ю, здоров'я і т.д. обов'язково кілька разів звертався до солдата по імені. Таке багаторазове повторення імені і зв'язок його з якимось певним епізодом з життя солдата забезпечувало його швидке запам'ятовування.
Поговоріть з кожною дитиною в перші дні знайомства, розпитайте її про інтереси та захоплення, при цьому постійно повторюйте ім'я малюка. Успіх в запам'ятовуванні гарантований.
5-й спосіб - «Знамениті особистості»
Проведіть асоціації імен дітей з іменами відомих людей. Нехай Микола, Богдан і Максим стануть в вашій уяві Гоголем, Хмельницьким і Рильським. Беріть по 5-10 дітей в день і придумуйте їм прототипи. З такими темпами ви вивчите імена всіх дітей за кілька днів.
Найважливіше - це налаштуватися на запам'ятовування і уважно ставитися до дітей. Для того щоб перевірити, наскільки добре ви запам'ятали кожну дитину, ввечері, прийшовши додому, візьміть список дітей і, читаючи імена і прізвища, подумки представляйте зовнішній вигляд цієї дитини. Якщо декількох дітей ви все-таки не згадали, на наступний день приділіть цим дітям особливу увагу.

Немає коментарів:

Дописати коментар

Контактна форма

Назва

Електронна пошта *

Повідомлення *