Вітаю Вас на сторінках блогу "ТЕРИТОРІЯ МОВИ"! Сподіваюсь, він буде цікавим і корисним для Вас!

вівторок, 6 грудня 2016 р.

Володимир Співаковський: секрет успіху фінської школи

Обдаровані діти ... Інший підхід.
Ось у нас надмірна увага приділяється дітям талановитим, здібним, обдарованим. Вчителі їх особливо люблять. Це ж одне задоволення займатися з ними! Видаються цілі журнали, і навіть працюють Інститути «обдарованої дитини». Таких дітей приблизно 5%.
Є у нас і інша, протилежна категорія дітей, яким надається увагу (іноді на ділі, іноді на словах) - це хворі діти і невстигаючі з різних причин. Таких дітей приблизно 5%.
Решта 90% - це звичайні діти, без всяких відхилень. Але посиленої уваги до них ніхто не виявляє. Мовляв, як йде, так і йде. А вся увага - до двох крайніх категоріях. Тому-то у нас і немає нічого гарного в освіті для «нормальних, звичайних» дітей.
Тут що цікаво. У фінській системі освіти, яку всі так хвалять і прагнуть до неї, все повністю навпаки.
Там головні постулати «Довіра» і «Рівність». Там неможливо навіть обмовитися, що ось ця дитина обдарована, і тому з нею треба додатково позайматися і розвинути її унікальні здібності.

А дітей, у яких«особливості по здоров'ю», інтегрують в школі в загальне середовище, з меседжем: ти такий, як усі, і працюй-учись як всі. Тоді і соціум до тебе буде ставитися як до рівного.
Тому найбільшу увагу вчителів отримують «середні» 90%, а зовсім не "особливі", що не тільки збільшує «масу» дітей, які переходять з групи «середніх» в групу «сильних», а й створює абсолютно здорове моральне середовище. І в школі, і в суспільстві.
І це їм важливіше.
Це одна з 7 причин того, як у фінів вийшла система освіти, найкраща в світі.

Немає коментарів:

Дописати коментар

Контактна форма

Назва

Електронна пошта *

Повідомлення *