Вітаю Вас на сторінках блогу "ТЕРИТОРІЯ МОВИ"! Сподіваюсь, він буде цікавим і корисним для Вас!

середу, 31 травня 2017 р.

Збагати себе українською!

Ладнати (жити в злагоді)
"Мені здавалося, що до певної міри її зникнення було невідворотною подією. Бо що сталося, того не відвернути. І не мало великого значення те, як упродовж чотирьох років ми між собою ладнали". (Харукі Муракамі «Погоня за вівцею»)


Легіт (легкий приємний вітерець)
"Дружина виливала ту водичку мужеві в суп, той виїдав його, дякував за ласку і мався пречудово. Правда, по кількох годинах йому страх як праглося пити, потім він клався в ліжко, а через день прекрасна неаполітанка, що нагодувала свого чоловіченька супом, ставала вільна, як весняний легіт". (Михайло Булгаков «Майстер і Маргарита»)

Лівиця (ліва рука)
"Раптом мені здалося, що найнагальніша справа у світі – це стиснути в кулак пальці лівиці й врізати боковим ударом в незахищене адамове яблуко юнака, котрий сидить поряд зі мною". (Стівен Кінг «Острів Дума»)

Літепло (тепла вода)
"Дивовижне місто з високими білими будинками, золотоверхими церквами, розкішними деревами, воно мовби зависло в повітрі, і всім нам потрібно було дістатися туди, в наше місто. Але люди стояли занімілі, їх лякав велетенський, у кілька верст, водяний простір. І тоді я закачав холоші штанів і ступив у воду, що сягала трохи вище кісточок і була як літепло". (Юрій Мушкетик «Гетьманський скарб»)

Літувати (проводити літо)
"Мавка: Як навіки? Ти ж казав, що тільки літувати будеш тута.
Лукаш: (ніяково) Та я не знаю... Дядько Лев казали, що тут мені дадуть грунтець і хату, бо восени хотять мене женити". (Леся Українка «Лісова пісня»)

Людці (недостойні люди)
Невпевненість тільки промайнула в очах Ленґдона, але Тібінґ її помітив. Це брехня. Відчайдушна, жалюгідна брехня, щоб урятувати Софі. Тібінґ глибоко розчарувався в Робертові Ленґдоні.
«Я самітній рицар в оточенні негідних людців. Доведеться мені розшифровувати пароль самотужки». Тепер Ленґдон і Неве стали для Тібінґа тільки загрозою... так само як і для Грааля. (Ден Браун «Код да Вінчі»)

Немає коментарів:

Дописати коментар

Контактна форма

Назва

Електронна пошта *

Повідомлення *