Орієнтовний перелік документації, яку веде класний керівник:
• Класний журнал.
• Особові справи учнів.
• Табелі успішності учнів.
• План виховної роботи.
• Конспекти виховних годин, годин спілкування, диспутів.
• Розробки сценаріїв виховних заходів.
• Тека психолого-педагогічних спостережень.
• Щоденник роботи з „важкими” дітьми.
• Протоколи батьківських зборів.
• Матеріали щодо запобігання дитячому травматизму, бесіди з правил дорожнього руху, облік проведення інструктажів з безпеки життєдіяльності.
• Літопис або документи класних справ.
Щоденно:
1. Робота з тими хто запізнюється та виявлення причин відсутності учнів.
2. Організація харчування учнів.
3. Організація чергування учнів.
4. Індивідуальна робота з учнями.
5. Контроль за зовнішнім виглядом учнів.
Щотижня:
1. Перевірка щоденників.
2. Проведення заходів за планом.
3. Робота з батьками за планом.
4. Робота з вчителями предметниками.
5. Зустріч з психологом та медсестрою, психолого-педагогічні спостереження.
Щомісяця:
1. Відвідування уроків класу.
2. Консультація психолога стосовно важковиховуваних дітей.
3. Зустріч з батьками за планом.
4. Нарада щодо планування роботи.
Протягом семестру:
1. Оформлення класного журналу.
2. Засідання МО класних керівників (за планом).
3. Аналіз виконання плану, корекція.
4. Проведення батьківських зборів, засідання батьківського комітету (за планом).
Один раз на навчальний рік:
1. Оформлення особових справ.
2. Аналіз роботи та складання плану виховної роботи.
3. Статистичні дані.
4. Проведення відкритого виховного заходу.
Зміст роботи класного керівника.
• Вивчення учнів.
• Об’єднання учнів у колектив.
• Співпраця з дитячими та молодіжними організаціями.
• Робота з батьками та громадськістю.
• Співпраця з культурно-освітніми та позакласними установами.
• Співпраця із шкільним психологом.
• Організація виховної діяльності: правової, родинно-сімейної, національно-патріотичної, трудової, естетичної, морально-етичної, екологічної, формування здорового способу життя, розвиток пізнавальної активності.
• Індивідуальна робота з учнями.
• Співпраця з вчителями-предметниками щодо дотримання єдиних педагогічних вимог у класі.
Критерії ефективності виховної роботи:
• Рівень організованості класного колективу (дисциплінованість, робота учнівсь-кого самоврядування).
• Рівень навчальної мотивації учнів класу (динаміка підвищення якості знань, ефективності роботи з учнями, які навчаються на початковому рівні, активності учнів у позаурочній діяльності).
• Різноманітність позаурочного життя класу.
• Динаміка зростання рівня вихованості учнів.
• Рівень розвитку класного колективу (згуртованість, активність, ініціативність, виховний вплив колективу на його членів, рівень розвитку громадської думки).
• Активність співпраці класу з класним керівником.
• Зв’язок із сім’єю, участь батьків у виховному процесі.
• Робота з проблемними учнями, надання педагогічної підтримки на основі індивідуального підходу.
• Захищеність та комфортність умов перебування вихованця у класі, школі.
„Золоті” правила класного керівника.
1. Учитель має бути особистістю, яка приваблює дітей.
2. Учитель повинен викликати любов та повагу дітей до себе, якщо він сам любить, поважає кожну дитину та спілкується з нею, у стосунках з нею чесний і відвертий.
3. Учитель має бути веселим і жартівливим.
4. Учитель має раціонально використовувати свій час.
5. Учитель має бути доброзичливим.
6. Учитель має постійно вдосконалюватись, розширювати свій кругозір.
7. Гасло вчителя: „Пізнай самого себе і допоможи в цьому своїм учням”.
8. Учитель повинен реалізувати індивідуальний підхід до дитини, вміти її вислухати.
9. Учитель має створити колектив, в якому панують доброзичливі стосунки.
10. Учитель має любити, захищати дитину, поважати її почуття
Немає коментарів:
Дописати коментар